بزرگترین وبسایت تفریحی و دانلود

كم‌كاری تیرویید میل جنسی را كاهش می‌دهد
كم‌كاری تیرویید در خانم‌های ایرانی بسیار شایع است و اغلب افراد از ابتلا به بیماری و علایم آن مطلع نیستند. تیرویید در به هم ریختگی سیكل عادت ماهیانه، باروری و اختلالات میل جنسی نقش بسیار مهمی دارد و با توجه به اینكه اولین علامت این بیماری تغییر در دوره عادت ماهیانه است، متخصص زنان و زایمان برای این بیماران به عنوان اولین اقدام، وضعیت عملكرد تیرویید را بررسی می‌كند..
تیرویید به دلیل ترشح هورمون TSH، تاثیر مهمی بر قاعدگی و میل جنسی دارد. در كم‌كاری تیرویید، ترشح هورمون TSH و TRH افزایش می‌یابد. با افزایش ترشح TRH سطح پرولاكتین بالا می‌رود و باعث می‌شود ترشح هورمون FSH و LH -هورمون‌های محرك تخمدان – در هیپوفیز قدامی مختل شود. افزایش پرولاكتین، هورمون‌های تحریك‌كننده تخمدان را كاهش می‌دهد، در نتیجه تخمك‌گذاری انجام نمی‌شود. این اختلال باعث به تعویق افتادن سیكل عادت ماهیانه و در مواردی ناباروری خواهد شد. با مراجعه به پزشك و انجام آزمایش به راحتی می‌توان به این مشكل پی برد. اگرچه فقط در یك درصد موارد ممكن است به هم ریختن سیكل ماهیانه به دلیل اختلال در عملكرد تیرویید باشد اما با توجه به اینكه تیرویید در عملكرد بدن بسیار تاثیرگذار است لازم است حتما این بررسی انجام شود.
از سوی دیگر افزایش پرولاكتین باعث كاهش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان می‌شود. با درمان كم‌كاری تیرویید این مشكل رفع خواهد شد.
 
ادامه متن در ادامه مطلب...


ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

محققان دریافتند بعضی از ژن ها در افزایش اختلالات و بی نظمی های این بیماری نقش مهمی دارند.
ژنی که نقش کلیدی در گسترش و حاد شدن بیماری اوتیسم دارد از سوی سه گروه مختلف از محققان کشف شد
.
محققان یافتند پروتئینی به نام Cntnap2 که در مغز نقش مهمی در زبان و فکر دارد و سرعت اوتیسم را در کودکان افزایش می‌دهد
.
مطالعات نشان داد ژن Cntnap2 که از سوی محققان دانشکده هاپکینز کشف شده با بیماری اوتیسم در ارتباط است، همچنین محققان دانشکده بوستون اعلام کردند کروموزم 16 خطر بیماری اوتیسم را افزایش می دهد
.
محققان بر روی Dna پانصد خانواده که کودک اوتیسمی داشتند آنالیز و یافتند Cntnap2 به طور موافق با این اختلالات هماهنگ است

 

ادامه متن در ادامه مطلب



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

تازه‌ترین تحقیقات در آمریكا نشان می‌دهد ویروس ایدز برای ورود به بدن انسان نیازی به خراش یا بریدگی و تماس مستقیم با خون ندارد. دانشمندان دانشگاه نورتوسترن در شیكاگو برای نخستین بار دریافتند ویروس ایدز می‌تواند از پوست دستگاه تناسلی زنان عبوركند و با سیستم ایمنی بدن مبارزه كند.
تاكنون پزشكان اعلام می‌کردند این ویروس بدون خراش یا بریدگی و تماس مستقیم با خون قادر به ورود به بدن انسان نیست.
ویروس ایدز پس از ایجاد عفونت در بدن در صورتی كه سدهای دفاعی سیستم ایمنی بدن انسان را بشكند منجر به بیماری كشنده می‌شود.

محققان این دانشگاه با مطالعه ورود این ویروس در اعضای بدن انسان خارج شده متوجه این یافته بسیار مهم شدند.
اکنون 33 میلیون نفر در جهان به ویروس ایدز مبتلا هستند و تاكنون 25 میلیون نفر بخاطر ابتلا به ایدز، جان خود را از دست داده اند.
استفاده از موادمخدر با تزریق به رگ، همجنس بازی و فحشا از مواردی هستند كه موجب گسترش بیشتر این ویروس می‌شوند.
پزشكان امیدوارند با یافته های اخیر، مردم جهان در تماس نزدیك با افرادی كه مبتلا به این بیماری هستند اصول بهداشتی را بیشتر رعایت كنند.




نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

خبر آنلاین : ژاپنی‌ها دو دهه است که اختلالی روانی به نام هی‌کی‌کوموری را تجربه می‌کنند. حالا،‌ به دنبال بحران چندماه اخیر، بسیاری از این بیماران ناشناخته نیازمند کمک هستند و اوضاع ژاپن دشوارتر می‌شود.
در اوایل دهه 1990 / 1370، گونه خاصی از انزواطلبی در بین جوانان ژاپنی رواج پیدا کرد. در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند برای ماه‌ها در خانه‌های خود بمانند. بررسی‌ها نشان داد که حدود یک میلیون ژاپنی به اختلالی که در زبان ژاپنی هی‌کی‌کوموری نامیده شده بود،‌ مبتلا شدند. البته مطابق معمول، بسیاری بر این عقیده بودند که رقم واقعی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده است.

 

ادامه متن در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.